Dagen! :D

Publicerat 2012-04-0521:12:47, i kategori Allmänt


Hej! Jag började med att jag gick upp ca. 09.15. Sedan gjorde jag iordning mig och satt vid datorn och så. Vid ca. 11.15 Åkte, jag mamma och Moa till Gislaved. Först gick vi in på Granngården och köpte magic bruch bostar 3st och en hovkrats. Moa köpte en grimma till Cizzi :). Sedan gick vi in på kvantum och handlade all mat till helgen tills Carro och Martin ska komma och Hanna och Emma som är mina kusiner, dom är 6 år ska fylla 7. Sedan åkte vi hem. Jag slappade och körde Norsk Hingst med Moa, hon tycker det är såå kul. Jag tycker också det är kul men ännu roligare när man är många. Sedan åkte vi iväg vid ca. 17.10 och så var vid där ca. 17.25. Sen gjorde jag iordning Cizzi, ryktade henne med dom nya borstarna. Borstarna var jättebra och det rekomendera jag, vi fick tips av en i vårat stall som har sånna till sin ponny. Det är som en piggborste fast piggarna sitter mycket mer tätt och är lite mjukare, därför är det bra när hästarna är leriga eller fäller mycket. Dem kostar det 139 kroner för 3 stycken men jag tycker helt klart att det är värt det :D. Aja, vidare till Cizzi. Vi löshoppade Cizzi eftersom Tina hade sms:at igår kväll och frågade om vi ville ta med Cizzi och löshoppa henne. Hon hoppade som högst 1m med lätthet men skulle lätt kunna klara högre :) <3. Och när det typ var 5 min. kvar av lektionen sa Tina att några skulle gå och hämta Piff som är en minishettis och vi skulle löshoppa honom lite också fast typ bara 30 cm. Medans dem skulle gå och hämta Piff satte jag mig upp på Cizzi och hoppade barbacka på henne, det var kul men inte alls högt, typ bara 40 cm. Fast jag ramlade nästan av men det var skitkul. Det måste jag göra om hemma! :D Men egalefall Piff var skitgullig när vi löshoppade honom men några gånger smet han jämte hindret fast det typ bara var 30 cm. Så vi satte sockerbitar där och då hoppade han. :) Så lektionen blev 10 min. längre en meningen ;). Sen åkte vi till stalelt och ryktade av Cizzi och så och gav hästarna mat. Sedan hem igen och ducha och äta. Mamma satte "Du är vad du äter" på inspelning så dem tittar på det nu. Men jag ska gå och titta nu också! ;) Ha det bra! :D <3
Kram Alice! <3 :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0